Lieve mensen, door personeelstekort bij PostNL kan in sommige gevallen de bezorging helaas iets langer duren dan je gewend bent.

Statusmeldingen Postnl brievenbuspakje

Binnen Nederland versturen we onze chocoladecadeaus standaard als PostNL brievenbuspakje (tenzij je tijdens het bestellen een andere verzendmethode hebt geselecteerd). Dit betekent dat de bezorging van de brievenbuspakjes verloopt via de reguliere postbezorger (en niet via PostNL pakketten) daarom werkt de track & trace informatie ook iets anders. Om je hier meer duidelijkheid over te geven hebben we de verschillende statusmeldingen van de track & trace van PostNL brievenbuspakjes hieronder voor je op een rijtje gezet:
 

  1. VERZONDEN: Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL.
    Op de dag van verzending (jouw geselecteerde verzenddatum)
    Op het moment dat onze inpakkers jouw chocoladecadeau hebben voorzien van de juiste wikkel en boodschap wordt de chocolade ingepakt en het brievenbuspakje voorzien van een adreslabel. Dit is het moment dat de zending wordt aangemeld bij PostNL en ons systeem jou een verzendbevestiging stuurt met de track & trace (waarmee het brievenbuspakje vanaf middernacht te volgen is). De zending ligt klaar voor verzending in ons chocoladelab en zal 100% zeker die dag worden overgedragen aan PostNL. 

    Elke werkdag, aan het einde van dag, rond 17.00 uur komt namelijk de haalservice van PostNL het brievenbuspakje, samen met de andere zendingen van die dag ophalen bij ons in het chocoladelab, waarna ze het rechtstreeks naar hun sorteercentrum in Amsterdam-West brengen. Rond middernacht wordt de zending vervolgens verwerkt, waarna de track & trace info wordt geupdate en de volgende status verschijnt.  

    Uitzondering: Bovenstaande status op de dag na verzending
    Zie je op de dag na verzending van jouw bestelling in de track en trace nog steeds de volgende status: "Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL"? In dit geval heeft PostNL  je zending al wel ontvangen maar er zijn desondanks een tweetal mogelijkheden waarom deze status blijft staan:
    1) Door een vertraging bij PostNL is jouw zending helaas nog niet gesorteerd in het sorteercentrum. Jouw chocolade is dus al wel door ons verzonden, maar door een vertraging of drukte bij PostNL nog niet gesorteerd.
    2) Jouw zending is wel gesorteerd maar heeft door een storing in het systeem van PostNL de eerste sorteerscan niet ontvangen. Jouw brievenbuspakje zit wel in het sorteerproces en wordt alsnog zo spoedig mogelijk afgeleverd.

  2. GESORTEERD: Zending is ontvangen en wordt verwerkt.
    Jouw brievenbuspakje heeft een eerste scan ontvangen in het sorteercentrum en wordt gesorteerd en vervolgens getransporteerd naar het juiste distributiecentrum in de bezorgregio van de ontvanger. 

  3. ONDERWEG: Bezorgen is onderweg
    Jouw bestelling is het sorteerproces doorlopen, heeft het distrubutiecentrum verlaten en is meegegeven aan de juiste postbezorger (de postbode dus, niet de pakketbezorger).

  4. BEZORGD: Zending in brievenbus 
    Je ziet het tijdstip waarop de postbezorger jouw bestelling heeft bezorgd in jouw brievenbus of in de brievenbus van de bezorger. 

    Uitzondering: Bovenstaande status, maar nog geen zending in de brievenbus.
    Geeft de track & trace wel status bezorgd maar heb je nog geen chocolade in de brievenbus?
    Er zijn normaal gesproken de volgende opties mogelijk:
    1) Foutief adres (tijdens het bestellen is er onverhoopt een foutje in het adres geslopen).
    2) Het brievenbuspakje is bij een van je buren bezorgd.
    3) De brievenbus was te vol of te smal (check hier de eisen van PostNL). Wanneer dit het geval is, zal de de postbezorger de zending weer terug mee in het sorteerproces nemen. Het kan zijn dat er wel de melding zending in brievenbus wordt gegeven maar zodra de zending weer in het sorteerproces gaat, dan krijgt het brievenbuspakje weer een nieuwe scan (vaak de volgende dag).  

Heb je vragen over de status van jouw zending dan kun je contact opnemen met de klantenservice van PostNL of met onze klantenservice zodat wij navraag kunnen bij onze contactpersoon binnen PostNL.